27.06.2024 Ott Tanak i Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) w imponującym stylu rozpoczęli ORLEN 80. Rajd Polski. Estończycy pobili rekord toru Mikołajki Arena o blisko 1,5 sekundy i zostali pierwszymi liderami polskiej rundy mistrzostw świata.
ORLEN 80. Rajd Polski – klasyfikacja po OS 1 (Mikołajki Arena, 2,5 km):
1. Tanak/Jarveoja (EST/EST, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) 1:42,5
2. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1 s
3. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1,3 s
4. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1,6 s
5. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1,8 s
6. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +1,9 s
7. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2,1 s
8. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +2,7 s
9. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +3,7 s
10. Solberg/Edmondson (SWE/GBR, Skoda Fabia RS Rally2) +5,7 s
15. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +7,9 s
16. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +8,2 s
17. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +8,2 s
20. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +9,8 s
1. Tanak/Jarveoja (EST/EST, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) 1:42,5
2. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1 s
3. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1,3 s
4. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1,6 s
5. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1,8 s
6. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +1,9 s
7. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2,1 s
8. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +2,7 s
9. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +3,7 s
10. Solberg/Edmondson (SWE/GBR, Skoda Fabia RS Rally2) +5,7 s
15. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +7,9 s
16. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +8,2 s
17. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +8,2 s
20. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +9,8 s
Piątek zapowiada się jako wyjątkowe wyzwanie dla kierowców. Trasę siedmiu zaplanowanych na ten dzień odcinków specjalnych o długości 115 km pokonają bez wizyty w serwisie. W przerwie między dwiema pętlami zaplanowano jedynie 15-minutową strefę zmiany opon w Olecku.
Piątek, 28 czerwca 2024 (7 odcinków specjalnych, łącznie 113,5 km):
8:45 OS 2 – Stańczyki 1 (29,4 km)
10:20 OS 3 – Wieliczki 1 (12,9 km)
11:10 OS 4 – Olecko 1 (13,2 km)
12:40 Strefa zmiany opon – 15 min (Olecko)
14:05 OS 5 – Stańczyki 2 (29,4 km)
15:40 OS 6 – Wieliczki 2 (12,9 km)
16:30 OS 7 – Olecko 2 (13,2 km)
19:00 OS 8 – Mikołajki Arena 2 (2,5 km)
19:30 Serwis A – 45 min (Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
20:00 Spotkanie z zawodnikami (serwis, Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
20:00 Rally Party (Rally Fan Park, Mikołajki Arena)
10:20 OS 3 – Wieliczki 1 (12,9 km)
11:10 OS 4 – Olecko 1 (13,2 km)
12:40 Strefa zmiany opon – 15 min (Olecko)
14:05 OS 5 – Stańczyki 2 (29,4 km)
15:40 OS 6 – Wieliczki 2 (12,9 km)
16:30 OS 7 – Olecko 2 (13,2 km)
19:00 OS 8 – Mikołajki Arena 2 (2,5 km)
19:30 Serwis A – 45 min (Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
20:00 Spotkanie z zawodnikami (serwis, Mikołajki, Hotel Gołębiewski)
20:00 Rally Party (Rally Fan Park, Mikołajki Arena)
Źródło: rajdpolski.pl, “Gazeta Olsztyńska”